Bieżące informacje

Straciła 26 tysięcy złotych, bo uwierzyła fałszywemu pracownikowi banku

Data publikacji 25.01.2024

Jeleniogórscy policjanci ostrzegają między innymi przed wyłudzeniami z wykorzystaniem systemu płatności mobilnych (BLIK). Wczoraj jeleniogórzanka powiadomiła funkcjonariuszy o oszustwie, którego padła ofiarą. Nakłoniona przez fałszywych pracowników banku podała im kody blik, a także wpłaciła pieniądze na wskazane przez nich konta. W ten sposób straciła 26 tysięcy złotych. Jeleniogórscy policjanci walcząc z tego typu przestępczością po raz kolejny ostrzegają. Ważne jest, aby być zawsze czujnym i ostrożnym w korzystaniu z usług finansowych.

Policjanci Wydziału do walki z Przestępczością Gospodarczą Komendy Miejskiej Policji w Jeleniej Górze prowadzą postępowanie w sprawie oszustwa, którego ofiarą padła jeleniogórzanka.  

24 stycznia br. na numer telefonu komórkowego pokrzywdzonej zadzwoniła kobieta, która podała się za pracownicę jednego z banków i poinformowała ją o nieudanej próbie zaciągnięcia na jej dane kredytu oraz o konieczności zabezpieczenia jej środków na kontach bankowych. W tym celu mieli skontaktować się z nią pracownicy banków, w których pokrzywdzona posiada rachunki i poinstruować ją co powinna zrobić. Jeszcze tego samego dnia otrzymała telefon od innego mężczyzny i kobiety, którzy nakłonili ją do podania kodów Blik oraz do wypłacenia z konta 20  tysięcy złotych, a następnie wpłacenia ich na konto wskazane przez oszustów, co pokrzywdzona uczyniła. W ten sposób straciła 26 tysięcy złotych.

Pamiętaj!  Bank NIGDY nie prosi o podawanie kodów BLIK.
Przestrzegamy – jeśli otrzymamy od znajomego prośbę o przelew za pomocą BLIK-a lub o przekazanie kodu BLIK - zadzwońmy do tej osoby i potwierdźmy jej prośbę. Pomoże to nam uniknąć nieprzyjemności.

Pamiętajmy o tym, aby NIGDY nie przekazywać pieniędzy obcym osobom, nie przesyłać ich na podane przez obce osoby numery kont, nie podawać nikomu danych do logowania na nasze konta bankowe, nie przekazywać obcym osobom kodów do płatności mobilnych. Zadbajmy o prawidłowe zabezpieczanie swoich danych osobowych, haseł i numerów dostępowych do portali i komunikatorów.
podinspektor Edyta Bagrowska

 

Powrót na górę strony