Seniorka uwierzyła fałszywej policjantce i straciła 17 tysięcy złotych
Wczoraj kolejny raz oszuści dali znać o sobie. Kobieta podająca się za policjantkę wspólnie z kobietą podającą się za córkę pokrzywdzonej wyłudziły od 92-letniej mieszkanki Jeleniej Góry 17 tysięcy złotych. Policja apeluje o ostrożność w kontaktach z osobami obcymi, również tych za pośrednictwem telefonu i nie przekazywanie osobom nieznanym pieniędzy, nawet jeśli podają się za policjantów czy znajomych naszych najbliższych. Pamiętajcie, że policjanci nigdy nie proszą o przekazywanie pieniędzy czy informacji finansowych przez telefon. Dlatego w przypadku telefonów od osób podających się za funkcjonariuszy bądźcie ostrożni i skontaktujcie się z prawdziwymi przedstawicielami służb, aby zweryfikować sytuację.
14 listopada 2023 roku, policja jeleniogórska otrzymała zgłoszenie w sprawie kobiet podających, które oszukały 92-letnią jeleniogórzankę. Jedna z nich podała się za córkę pokrzywdzonej, a druga za policjantkę. Kobiety wprowadziły ją w błąd i w ten sposób wyłudziły od niej 17 tysięcy złotych. Pierwsza rozmówczyni, która podała się za córkę pokrzywdzonej przekazała, że spowodowała wypadek drogowy, a następnie do rozmowy włączyła się druga kobieta, która podała się za policjantkę. Ta poinformowała pokrzywdzoną o tym, że córka opuści budynek policji dopiero po wpłaceniu kaucji. Pokrzywdzona przekazała 17 tysięcy złotych mężczyźnie, który po kilkunastu minutach zapukał do jej drzwi.
Pamiętajmy! Oszuści wykorzystują zaufanie do instytucji państwowych, podając się za ich pracowników lub funkcjonariuszy. Wykorzystują różne metody, aby osiągnąć cel. Nie tylko dzwonią do starszych osób, ale również wysyłają smsy z linkami do podejrzanych stron. Dlatego stosujmy w codziennym życiu zasadę ograniczonego zaufania do wszelkich nieznanych nam osób. Zarówno tych, które do nas telefonują, jak również pukających do naszych drzwi. Sprawdźmy dokładnie, czy na pewno reprezentują instytucję, za którą pracowników się podają. W tym celu możemy zadzwonić do tej instytucji i opowiedzieć o całej sytuacji.
W przypadku, kiedy ktoś dzwoni na nasz numer i podaje się na przykład za policjanta i wypytuje o pieniądze lub kosztowności, wtedy trzeba PRZERWAĆ POŁĄCZENIE! Dopiero wówczas należy zadzwonić na numer 112 i przekazać informacje na temat podejrzanego połączenia.
podinspektor Edyta Bagrowska