Bieżące informacje

Mieszkanka powiatu karkonoskiego uwierzyła, że ktoś próbował włamać się na jej konto i straciła blisko 130 tysięcy złotych

Data publikacji 06.06.2024

5 czerwca br. do Komisariatu Policji w Kowarach zgłosiła się kobieta i powiadomiła funkcjonariuszy o oszustwie, którego padła ofiarą. Pokrzywdzona uwierzyła w historię przedstawioną przez oszustów, którzy podszyli się pod pracownika banku, policjanta oraz prokuratora i uwierzyła, że ktoś próbował włamać się na jej konto. Oszuści nakłonili kobietę do wzięcia kredytu, a następnie przelania środków za pomocą kodów blik na wsadzane przez nich konta. Pokrzywdzona postąpiła zgodne z poleceniem dzwoniących i w ten sposób straciła blisko 130 tysięcy złotych. Jeleniogórscy policjanci walcząc z tego typu przestępczością po raz kolejny ostrzegają. Ważne jest, aby być zawsze czujnym i ostrożnym w korzystaniu z usług finansowych.

Policjanci z Kowar prowadzą postępowanie w sprawie oszustwa, którego ofiarą padła mieszkanka powiatu karkonoskiego. 5 czerwca br. otrzymała telefon od kobiety, która podała się za pracownika jednego z banków. Oszustka poinformowała ją, że ktoś próbował włamać się na jej konto, a następnie otrzymała ona kolejne telefony, pierwszy od mężczyzny, który podszył się pod policjanta, a drugi pod  prokuratora. Pod legendą uchronienia jej przed  nieuczciwymi pracownikami banku, którzy przekazują dane klientów oszustom nakłonili ją do wzięcia kredytu i wpłacenia go za pomocą kodów blik na wskazane przez nich konta.  Pokrzywdzona postąpiła zgodnie z zaleceniem dzwoniących i   straciła blisko 130  tysięcy złotych.

Apelujemy o ostrożność i przypominamy, że policjant ani pracownik banku nigdy nie poprosi Cię o wpłacenie pieniędzy na inne konto bankowe, podanie kodów blik czy zainstalowanie aplikacji na urządzeniach. W przypadku podejrzanych telefonów rozłącz się i zweryfikuj informację, dzwoniąc samemu do banku lub udając się do najbliższej placówki!

Policja przestrzega przed instalowaniem różnych aplikacji, za pomocą których oszuści przejmują kontrolę nad naszymi mobilnymi urządzeniami. Nie należy nikomu udostępniać danych do logowania w bankowości elektronicznej i mobilnej; nie należy udostępniać   danych poufnych dotyczących kart płatniczych ani przesyłać skanów swojego dowodu osobistego.
podinspektor Edyta Bagrowska

 

Powrót na górę strony