Bieżące informacje

Nie klikaj w podejrzane linki i nie podawaj kodów Blik. Możesz w ten sposób stracić pieniądze. Jeleniogórscy policjanci ostrzegają przed oszustami

Data publikacji 20.06.2024

18 czerwca br. do Komisariatu II Policji w Jeleniej Górze zgłosił się mieszkaniec powiatu karkonoskiego, który powiadomił o oszustwie, którego padł ofiarą. Pokrzywdzony sprzedawał na jednym z portali internetowych towar. Na jego zakup znalazł się kupiec, który w wiadomości elektronicznej przesłał link przekierowujący do bankowości celem otrzymania należności. Pokrzywdzony postąpił zgodnie z otrzymaną instrukcją, wygenerował kody Blik i w ten sposób z jego konta zniknęło blisko 15 tysięcy złotych. Policjanci apelują o ostrożność podczas realizacji transakcji online - nie klikajmy w nieznane linki zwłaszcza, gdy przekierowują nas do bankowości elektronicznej, gdzie wymagane jest podanie danych do logowania.

Pokrzywdzony, który zgłosił się do Komisariatu II Policji w Jeleniej Górze korzystał z portalu internetowego, za  pośrednictwem którego wystawił na sprzedaż towar, po czym otrzymała informację, że ktoś jest zainteresowany jego zakupem. W odebranej wiadomości e-mailowej  był link do strony bankowości elektronicznej.

Kliknięcie w ten link było konieczne w celu potwierdzenia przez zgłaszającego transakcji sprzedaży. Po kliknięciu w niego pokrzywdzony zablokował dostęp do swojego konta, po czym skontaktował się  z nim mężczyzna podający się za konsultanta portalu sprzedażowego, uzyskał od niego kody Blik oraz dane karty płatniczej. W ten sposób z jego konta zniknęło blisko 15 tysięcy złotych. Kiedy mężczyzna zorientował się, że padł ofiarą oszustwa powiadomił Policję.

Jeleniogórscy policjanci  prowadzą czynności w tej sprawie i jednocześnie apelują o ostrożność w transakcjach online. Należy unikać klikania w nieznane linki, ponieważ oszuści w ten sposób wyłudzają dane i „czyszczą” konta bankowe!

Pamiętaj!  Bank NIGDY nie wysyła maili bądź SMS-ów z prośbą o kliknięcie w podany link do bankowości internetowej czy systemu płatności. Nie prosi o podawanie kodów BLIK. Nie otwieraj przesłanego w ten sposób linka. Nie ma czegoś takiego jak aplikacja BLIK, którą można zainstalować w telefonie – kody BLIK generuje się z poziomu aplikacji swojego banku.

Przestrzegamy – jeśli otrzymaliśmy od znajomego prośbę o przelew za pomocą BLIK-a lub o przekazanie kodu BLIK - zadzwońmy do tej osoby i potwierdźmy jej prośbę. Pomoże to nam uniknąć nieprzyjemności. Pamiętajmy o tym, aby NIGDY nie przekazywać pieniędzy obcym osobom, nie przesyłać ich na podane przez obce osoby numery kont, nie podawać nikomu danych do logowania na nasze konta bankowe, nie przekazywać obcym osobom kodów do płatności mobilnych. Zadbajmy o prawidłowe zabezpieczanie swoich danych osobowych, haseł i numerów dostępowych do portali i komunikatorów.
podinspektor Edyta Bagrowska

 

 

Powrót na górę strony