Uwaga na oszustów podszywających się pod pracowników banków. Kolejny przypadek w Jeleniej Górze
Policjanci z Jeleniej Góry prowadzą postępowanie w sprawie oszustwa, którego ofiarą padła mieszkanka naszego regionu. Do zdarzenia doszło 17 września 2025 roku.
Tego dnia do kobiety zadzwonił mężczyzna, który podał się za pracownika banku. Twierdził, że jej środki finansowe są zagrożone w związku z rzekomo złożonym wnioskiem o kredyt. W rozmowie telefonicznej nakłaniał ją do wykonania szeregu operacji bankowych. Kobieta otrzymywała również liczne wiadomości SMS podszywające się pod różne instytucje finansowe.
Pod wpływem nacisku oszustów pokrzywdzona udała się do bankomatów na terenie Jeleniej Góry, gdzie wykonała kilka wypłat na łączną kwotę 15 000 złotych. Następnie, zgodnie z poleceniem, wpłaciła pieniądze ponownie przy użyciu kodów BLIK przekazanych telefonicznie. Dopiero po pewnym czasie zorientowała się, że padła ofiarą przestępców i zgłosiła sprawę policji.
Policja jeleniogórska przypomina i ostrzega:
• Pracownicy banków nigdy nie proszą o wykonywanie wypłat gotówkowych ani przekazywanie kodów BLIK przez telefon.
• Nie podawajmy danych do logowania, numerów kart ani kodów autoryzacyjnych osobom, które kontaktują się z nami telefonicznie.
• Zawsze weryfikujmy wiarygodność rozmówcy – najlepiej rozłączając się i samodzielnie dzwoniąc na oficjalną infolinię banku.
• Nie działajmy pod wpływem presji czasu czy strachu. To najczęstsze metody wykorzystywane przez oszustów.
• W przypadku jakichkolwiek wątpliwości skontaktujmy się z policją lub bankiem osobiście.
Apelujemy o rozwagę i ostrożność. Oszuści są bardzo przekonujący i wykorzystują różne techniki manipulacji. Pamiętajmy, że nasza czujność to najlepsza ochrona przed utratą oszczędności.
podinspektor Edyta Bagrowska