Policja ostrzega przed oszustwami „na pracownika banku”. Kolejna osoba straciła swoje oszczędności
Funkcjonariusze z Komisariatu Policji w Szklarskiej Porębie prowadzą postępowanie w sprawie oszustwa popełnionego na szkodę mieszkańca naszego regionu. Do zdarzenia doszło 26 listopada 2025 roku, a dzień później pokrzywdzony zgłosił sprawę na policję.
Z ustaleń funkcjonariuszy wynika, że do mężczyzny zadzwoniła osoba podająca się za pracownika banku. Rozmówca przekonywał, że środki znajdujące się na koncie pokrzywdzonego są zagrożone i wymagają natychmiastowego „zablokowania”. Wprowadzony w błąd mężczyzna, działając w przeświadczeniu, że chroni swoje pieniądze, zatwierdził w aplikacji mobilnej transakcję BLIK na kwotę 1500 zł oraz potwierdził pięć płatności kartą na łączną kwotę 4800 zł. W wyniku oszustwa stracił łącznie 6300 zł.
Policjanci po raz kolejny apelują o ostrożność.
Należy pamiętać:
• Pracownicy banków nigdy nie proszą klientów o potwierdzanie przelewów, operacji BLIK ani podawanie danych do logowania.
• Jeżeli rozmówca wywołuje presję czasu, straszy utratą środków lub blokadą konta – to niemal na pewno próba oszustwa.
• W sytuacji wątpliwości należy natychmiast przerwać rozmowę i samodzielnie skontaktować się z bankiem, korzystając z oficjalnej infolinii.• Nie należy instalować żadnych aplikacji ani oprogramowania, o które prosi telefonujący rzekomy „konsultant”.
Zachęcamy mieszkańców, by informowali swoich bliskich – zwłaszcza osoby starsze – o tego typu zagrożeniach. Im więcej osób będzie świadomych metod działania przestępców, tym trudniej będzie im znaleźć kolejne ofiary.
Apelujemy o wzmożoną czujność.
podinspektor Edyta Bagrowska