Bieżące informacje

Za nami kolejne spotkanie z seniorami w sieci

Data publikacji 05.12.2022

Za nami kolejne już spotkanie z seniorami w sieci na żywo, które odbyło się 5 grudnia br. w godzinach 9.00-9.30. Spotkanie prowadziła jeleniogórska policjantka, a gościem był Miejski Rzecznik Praw Konsumenta. Odbyło się ono w serwisie YOUTUBE na profilu Komendy Miejskiej Policji w Jeleniej Górze.

Jest to kolejne w tym roku  spotkanie w sieci na żywo z seniorami. Prowadziła je – asp. Beata Sosulska-Baran z Zespołu Komunikacji Społecznej  Komendy Miejskiej Policji w Jeleniej Górze, a gościem był Miejski Rzecznik Praw Konsumenta. Celem działań jest przede wszystkim ułatwienie seniorom kontaktu z Policją i uwrażliwienie społeczeństwa na sytuacje, w których osoby stają się ofiarami przestępstwa. Uświadomienie, co jest powodem takiego stanu rzeczy i wskazanie, jak można zatrzymać ten proces. Spotkania te mają na celu zapoznanie seniorów ze skutecznymi metodami zapobiegającymi negatywnym zjawiskom, takim jak oszustwa, kradzieże, rozboje oraz podniesienie ich świadomości z zakresu własnego bezpieczeństwa.
W trakcie spotkania policjantka omówiła zdarzenia z udziałem osób starszych, do których doszło w ostatnim czasie w regionie jeleniogórskim i w kraju, oszustwach popełnianych metodą na wnuczka, policjanta, oszustwa metodą „spoofingu”, na blika, a także przestrzegała przed fałszywymi smsami. Przypomniała założenia Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa i mówiła o aplikacji Moja Komenda.
Miejski Rzecznik Praw Konsumenta mówiła między innymi o zachowaniu szczególnej ostrożności w związku z zaproszeniami na prezentacje produktów i zamawianiem produktów od dzwoniących nieznajomych, ostrzegała przed podawaniem danych wrażliwych i przed „klikaniem” w nieznane linki, a także apelowała o ostrożność podczas zakupów w internecie.
Dzisiejsze spotkanie można zobaczyć   w serwisie YOUTUBE na profilu Komendy Miejskiej Policji w Jeleniej Górze pod linkiem: https://youtu.be/9afqF3daaXU
podinspektor Edyta Bagrowska

 

  • Policjantka, Miejski Rzecznik Praw Konsumenta
Powrót na górę strony