Bieżące informacje

Jeleniogórzanka i mieszkanka powiatu karkonoskiego po zainstalowaniu aplikacji wskazanej przez fałszywego pracownika banku straciły łącznie około 65 tysięcy złotych. Policja apeluje o ostrożność!

Data publikacji 24.03.2023

Jeleniogórzanka i mieszkanka powiatu karkonoskiego uwierzyły mężczyźnie, podającego się za pracownika banku w historię o zagrożonych środkach finansowych na ich kontach i straciły łącznie około 65 tysięcy złotych. Oszust polecił pokrzywdzonym zainstalować aplikację, za pomocą której z konta jeleniogórzanki przelał 2000 zł, a następnie przez Internet zawarł na nią umowę kredytu na 18 tysięcy złotych. Z kolei mieszkanka powiatu karkonoskiego w podobny sposób straciła blisko 47 tysięcy złotych. Jeleniogórscy policjanci apelują o ostrożność.

Oszuści wymyślają coraz to nowsze pomysły na wyłudzanie pieniędzy. Wczoraj(23.03.23r.) i dzisiaj policjanci z Komisariatu II Policji w Jeleniej Górze przyjęli zawiadomienia w sprawie oszustw. Mężczyzna podszywając się pod pracownika banku, przekonał jeleniogórzankę o tym, że środki na jej koncie są zagrożone i nakłonił pokrzywdzoną do zainstalowania na swoim telefonie aplikacji, za pomocą, której poprzez sieć Internet uzyskał dostęp do jej rachunku bankowego, z którego następnie przelał na inne konto 2 tysiące złotych oraz w imieniu poszkodowanej zawarł internetowo umowę o kredyt gotówkowy na 16 tysięcy złotych, które przelał na inne konto.
Z kolei mieszkanka powiatu karkonoskiego w podobny sposób poprzez zainstalowanie na swoim telefonie aplikacji Anydesk straciła blisko 47 tysięcy złotych.
Apelujemy o ostrożność i przypominamy, że policjant ani pracownik banku nigdy nie poprosi Cię o wpłacenie pieniędzy na inne konto bankowe, podanie kodów blik czy zainstalowanie aplikacji na urządzeniach. W przypadku podejrzanych telefonów rozłącz się i zweryfikuj informację, dzwoniąc samemu do banku lub udając się do najbliższej placówki!
Policja przestrzega przed instalowaniem programu AnyDesk, za pomocą którego oszuści przejmują kontrolę nad naszymi mobilnymi urządzeniami. Nie należy nikomu udostępniać danych do logowania w bankowości elektronicznej i mobilnej; nie należy udostępniać   danych poufnych dotyczących kart płatniczych ani przesyłać skanów swojego dowodu osobistego.
podinspektor Edyta Bagrowska

 

Powrót na górę strony