Bieżące informacje

Kolejny mieszkaniec powiatu karkonoskiego uwierzył, że ktoś chciał włamać się na jego konto i wziąć na jego dane kredyt. Stracił 2 tysiące złotych

Data publikacji 21.06.2023

Do Komisariatu Policji w Karpaczu zgłosił się mieszkaniec powiatu karkonoskiego i powiadomił funkcjonariuszy o oszustwie, którego padł ofiarą. Mężczyzna uwierzył w historię przedstawioną przez oszusta, który podszył się pod pracownika banku. W rozmowie poinformował go o tym, że ktoś włamał się na jego konto i próbował wziąć na jego dane kredyt, przez co zgromadzone przez niego środki są zagrożone. Pokrzywdzony podał swoje dane, jak również te do logowania. W ten sposób stracił 2 tysiące złotych. Przypominamy, by nikomu nie udostępniać danych do kont bankowych.

Policjanci z Komisariatu Policji w Karpaczu prowadzą postępowanie w sprawie oszustwa, którego ofiarą padł mieszkaniec powiatu karkonoskiego. 15 czerwca br. na numer telefonu komórkowego pokrzywdzonego zadzwonił mężczyzna, który podał się za pracownika jednego z banków. Oszust poinformował go, że ktoś włamał się na jego konto, a następnie próbował wziąć na jego dane kredyt. W związku z tą sytuacją konieczne jest zablokowanie jego konta oraz przelanie środków pieniężnych na konto techniczne. W celu realizacji transakcji pokrzywdzony podał swoje dane, jak również te do logowania oraz przychodzące kody z sms. Tym sposobem mężczyzna stracił 2 tysiące złotych, które zostały wypłacone z jego konta za pomocą Blika.
Pamiętaj!  Bank NIGDY nie wysyła maili bądź SMS-ów z prośbą o kliknięcie w podany link do bankowości internetowej czy systemu płatności. Nie prosi o podawanie kodów BLIK. Nie otwieraj przesłanego w ten sposób linka. Nie ma czegoś takiego jak aplikacja BLIK, którą można zainstalować w telefonie – kody BLIK generuje się z poziomu aplikacji swojego banku.
Przestrzegamy – jeśli otrzymaliśmy od znajomego prośbę o przelew za pomocą BLIK-a lub o przekazanie kodu BLIK - zadzwońmy do tej osoby i potwierdźmy jej prośbę. Pomoże to nam uniknąć nieprzyjemności. Pamiętajmy o tym, aby NIGDY nie przekazywać pieniędzy obcym osobom, nie przesyłać ich na podane przez obce osoby numery kont, nie podawać nikomu danych do logowania na nasze konta bankowe, nie przekazywać obcym osobom kodów do płatności mobilnych. Zadbajmy o prawidłowe zabezpieczanie swoich danych osobowych, haseł i numerów dostępowych do portali i komunikatorów.
podinspektor Edyta Bagrowska

 

Powrót na górę strony