Mieszkanka powiatu karkonoskiego straciła 300 złotych, gdyż wierzyła, że pomaga koleżance. Została oszukana na, tzw.”Blika”
Pomimo wielu apeli o ostrożność nadal są osoby, które padają ofiarami oszustów, bez zastanowienia podają kody Blik czy klikają w przesłane linki, w wyniku czego tracą pieniądze. Wczoraj do Komisariatu Policji w Karpaczu zgłosiła się mieszkanka powiatu karkonoskiego, która została oszukana, na tzw. blika. Kobieta straciła 300 złotych podając kod blik oszustowi, który skontaktował się z nią za pośrednictwem komunikatora. Jeleniogórscy policjanci walcząc z tego typu przestępczością po raz kolejny ostrzegają. Pamiętajmy. Zanim zdecydujemy się pomóc innej osobie przekazując jej swoje środki pieniężne, potwierdźmy, że to właśnie z nią prowadzimy konwersację.
Nie dajmy się okraść! Jeleniogórscy policjanci przestrzegają przed tą formą oszustwa internetowego, która jest coraz bardziej popularna. O sposobie działania oszustów przekonała się mieszkanka powiatu karkonoskiego, która straciła 300 złotych podając oszustowi kod Blik. Z pokrzywdzoną za pośrednictwem komunikatora skontaktowała się osoba, która podała się za jej koleżankę i poprosiła, aby ta zapłaciła za jej zamówienie podając kod BLIK, co uczyniła. Kiedy zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa zawiadomiła Policję.
Bądźmy czujni i nie dajmy się zwieść pozorom. Pamiętajmy! Czytajmy dokładnie komunikaty przychodzące na telefon podczas każdej transakcji oraz wiadomości od znajomych. Taka właśnie forma kontaktu może się okazać zwykłym oszustwem. Możemy stracić swoje oszczędności. Warto więc potwierdzić tego typu konwersację dzwoniąc do osoby, która prosi nas o pieniądze lub chociażby wysłać smsa na jej numer telefonu i poczekać na odpowiedź.
Pamiętaj! Bank NIGDY nie wysyła maili bądź SMS-ów z prośbą o kliknięcie w podany link do bankowości internetowej czy systemu płatności. Nie prosi o podawanie kodów BLIK. Nie otwieraj przesłanego w ten sposób linka. Nie ma czegoś takiego jak aplikacja BLIK, którą można zainstalować w telefonie – kody BLIK generuje się z poziomu aplikacji swojego banku.
Przestrzegamy – jeśli otrzymaliśmy od znajomego prośbę o przelew za pomocą BLIK-a lub o przekazanie kodu BLIK - zadzwońmy do tej osoby i potwierdźmy jej prośbę. Pomoże to nam uniknąć nieprzyjemności. Pamiętajmy o tym, aby NIGDY nie przekazywać pieniędzy obcym osobom, nie przesyłać ich na podane przez obce osoby numery kont, nie podawać nikomu danych do logowania na nasze konta bankowe, nie przekazywać obcym osobom kodów do płatności mobilnych. Zadbajmy o prawidłowe zabezpieczanie swoich danych osobowych, haseł i numerów dostępowych do portali i komunikatorów.
podinspektor Edyta Bagrowska